V souvislosti s omezujícími opatřeními vzhledem k činnostem Ruska destabilizujícím situaci na Ukrajině EASA na svých stránkách vypublikovala informace, které mají dopad na civilní letectví. Doporučujeme proto sledovat dále uvedené stránky a publikované informace, které budou průběžně aktualizovány. https://www.easa.europa.eu/the-agency/restrictive-measures-russia
Bylo vydáno Emergency EASA AD 2022-0043-E na motorové kluzáky SF 25 společnosti SCHEIBE AIRCRAFT GmbH.
V poslední době se objevily informace, že letecké úřady v některých okolních státech odmítají zapisovat do svých leteckých rejstříků letouny s maximální vzletovou hmotností (MTOM) do 600 kg bez typového osvědčení.Tyto státy totiž nepřistoupili k tzv. OPT-OUTu dle čl. 2 odst. 8 nařízení (EU) 2018/1139.
S blížícím se začátkem letové sezóny všeobecného letectví EASA spojila své síly s evropskými národními úřady, asociacemi a kluby, aby zrealizovala kampaň „Buďte připraveni létat bezpečně“.
Dne 4. 3. 2022 bylo státním podnikem Řízení letového provozu České republiky po více než dvaceti letech ukončeno používání dosavadního systému řízení letového provozu a do provozu byl plně nasazen systém nové generace TopSky, jehož ambicí je zajistit plnění vysokých technických i kapacitních požadavků kladených na systémy řízení v 21. století.
8. listopadu 2021 přijala Evropská Komise nařízení č. 2021/1963, kterým se upravují Část 145 a Část M nařízení Komise (EU) č. 1321/2014. Nejpodstatnějším bodem tohoto nového nařízení je vytvoření článku 145.A.200, který stanovuje povinnost údržbových organizací oprávněných podle Části 145 zavést Systém řízení (Safety Management System – SMS).
Bylo vydáno EASA AD 2022-0034 na motory M601/H80 společnosti GE Aviation Czech s.r.o..
Byla vydána oprava Emergency EASA AD 2021-0283R1-E Correction na vrtulníky EC 130 společnosti AIRBUS HELICOPTERS.