Do které kategorie a podkategorie provozu jako závodník s UA spadám?

Běžně jsou závody UA organizovány kluby a sdruženími. V takových případech bude možné žádat o příslušné oprávnění k provozu u svých národních leteckých úřadů v souladu s Článkem 16 nařízení (EU) 2019/947, který se rovněž vztahuje na organizaci těchto akcí. Pokud místo toho chcete provádět závod, který není v rámci klubu nebo sdružení a je bez přítomnosti […]

Potřebuji v „otevřené“ kategorii pořád výcvik, i když jsem létal s UA, než začala tato pravidla platit?

Jakákoli osvědčení způsobilosti dálkově řídícího pilota vydaná národním leteckým úřadem budou platit maximálně do limitního termínu daného nařízením (EU) 2019/947, konkrétně do 1. ledna 2022, do kterého musí být vaše národní osvědčení převedena na nová, která plně odpovídají uvedenému nařízení. Platnost všech národních povolení, vydaných Úřadem pro civilní letectví, končí nejpozději k datu 1. ledna 2022. […]

Spadám do „otevřené“ kategorie. Budu moci létat se svým starým UA po 31. prosinci 2020?

Ano, od 31. prosince 2020 do 31. prosince 2023 můžete létat se svým UA bez štítku s označením třídy v „otevřené“ kategorii za následujících podmínek: I po 31. prosinci 2023 můžete nadále létat se svým UA bez štítků s označením třídy, nicméně pouze v rámci následujících podkategorií provozu, které musíte plně splňovat: Na UAS v podkategoriích A1 nebo […]

Jaké jsou mé povinnosti coby dálkově řídícího pilota v „otevřené“ kategorii?

Jako dálkově řídící pilot musíte: Před letem: Během letu v „otevřené“ kategorii musíte: Regulatorní odkaz: UAS.OPEN.060 v Části A Přílohy nařízení (EU) 2019/947.

Jaké jsou mé povinnosti coby provozovatele UAS v „otevřené“ kategorii?

Jako provozovatel UAS létajícího v „otevřené“ kategorii provozu musíte: Regulatorní odkaz: UAS.OPEN.050 Přílohy a Článek 19 odst. 2) nařízení (EU) 2019/947.

Je potřeba, abych před tím, než budu s UA létat, získal oprávnění? („otevřená“ kategorie)

Pro provoz v „otevřené“ kategorii není potřeba žádné předchozí oprávnění.

Bude osvědčení způsobilosti pro „otevřenou“ kategorii uznáváno v rámci Evropy?

Ano, výcvik absolvovaný v jednom členském státě EASA bude uznáván ve všech ostatních členských státech.

Kdo vydává osvědčení způsobilosti dálkově řídícího pilota pro „otevřenou“ kategorii a jak dlouho toto osvědčení platí?

V případě „otevřené“ kategorie provozu nebo standardních scénářů je za vydávání osvědčení odpovědný příslušný národní letecký úřad (v České republice Úřad pro civilní letectví). Osvědčení způsobilosti dálkově řídícího pilota je platné 5 let. K prodloužení platnosti osvědčení, rozumí se před vypršením platnosti, může dálkově řídící pilot absolvovat školení k udržení teoretických znalostí, pořádané příslušným národním leteckým úřadem […]

Požaduje se u všech dálkově řídících pilotů, aby absolvovali výcvik létání s UA?

Ano, obecně musíte mít výcvik přiměřený kategorii UAS, které hodláte provozovat. Výcvik není vyžadován, pouze pokud budou využívána UA s označením třídy C0. V takovém případě musíte být obeznámeni pouze s pokyny výrobce. Všichni ostatní dálkově řídící piloti však musí absolvovat požadovaný výcvik. To znamená, že v „otevřené“ kategorii jsou všichni dálkově řídící piloti létající v podkategoriích A1, […]

Jaké jsou požadavky v jednotlivých podkategoriích „otevřené“ kategorie?

V závislosti na štítku s označením třídy UA nebo hmotnosti (v případě soukromě zhotovených UA) mohou být UA provozována v různých podmínkách, jak je popsáno níže: UA nesoucí označení třídy C0 nebo soukromě zhotovená a vážící do 250 g mohou létat v podkategorii A1, což prakticky znamená téměř kdekoli, s výjimkou letů nad shromážděními osob nebo prostorů, které byly státem zakázány […]

« Předchozí stránka Další stránka »