Jaké jsou mé povinnosti coby dálkově řídícího pilota ve „specifické“ kategorii provozu?

Jako dálkově řídící pilot musíte: Před letem: Během letu ve „specifické“ kategorii musíte: Regulatorní odkaz: UAS.SPEC.060 nařízení (EU) 2019/947.

Jaké jsou mé povinnosti coby provozovatele UAS ve „specifické“ kategorii provozu?

Jako provozovatel UASlétajícího ve „specifické“ kategorii musíte: Regulatorní odkaz: UAS.SPEC.050 nařízení (EU) 2019/947.

Spadám do „specifické“ kategorie. Jak tedy získám oprávnění?

Nejprve zkontrolujte, zda se se svým provozem nevejdete do standardního scénáře. Pokud je to možné, nepotřebujete oprávnění, ale je pouze potřeba, abyste podali příslušnému národnímu leteckému úřadu (v České republice Úřadu pro civilní letectví) prohlášení. Standardní scénář je provoz definovaný v Dodatcích k nařízení pro UAS (nařízení (EU) 2019/947). Standardní scénáře jsou založeny na použití UA označených […]

Je potřeba, abych před tím, než budu s UA létat ve „specifické“ kategorii, získal oprávnění?

Při provozu ve „specifické“ kategorii, pokud lze provoz provádět v rámci omezení standardního scénáře a s pomocí UA příslušné třídy, je jen potřeba, aby provozovatel UAS předložil příslušnému národnímu leteckému úřadu prohlášení a počkal na potvrzení o jeho přijetí a úplnosti. Pro všechny ostatní provozy ve „specifické“ kategorii je potřeba oprávnění k provozu vydané příslušným národním leteckým úřadem.

Bude osvědčení způsobilosti pro „specifickou“ kategorii uznáváno v rámci Evropy?

Ano, výcvik absolvovaný v jednom členském státě EASA bude uznáván ve všech ostatních členských státech.

Kdo vydává osvědčení způsobilosti dálkově řídícího pilota pro „specifickou“ kategorii a jak dlouho toto osvědčení platí?

V případě standardních scénářů je za vydávání osvědčení odpovědný příslušný národní letecký úřad. Osvědčení způsobilosti dálkově řídícího pilota je platné 5 let. K prodloužení platnosti osvědčení, rozumí se před vypršením platnosti, může dálkově řídící pilot absolvovat seminář pořádaný příslušným národním leteckým úřadem nebo jím uznávaným subjektem, případně je potřeba způsobilost prokázat znovu. V případě provozu ve „specifické“ kategorii, […]

Požaduje se u všech dálkově řídících pilotů ve „specifické“ kategorii, aby absolvovali výcvik létání s UA?

V případě provozu spadajícího do „specifické“ kategorie závisí výcvik na provozu, který plánujete provádět. Proto pokud se provoz neřadí mezi standardní scénáře, bude po posouzení bezpečnosti potřeba, abyste navrhli příslušnému národnímu leteckému úřadu možný výcvikový kurz. Úřad (v České republice Úřad pro civilní letectví) v každém případě vyhodnotí adekvátnost výcviku, a pokud ho schválí v oprávnění k provozu, stane se […]

Jak určím, zda spadám do „specifické“ kategorie?

UAS je možné provozovat ve „specifické“ nebo „certifikované“ kategorii, pokud nesplňuje požadavky stanovené pro otevřenou kategorii. Viz FAQ – Jak určím, zda spadám do „otevřené“ kategorie? Regulatorní odkaz: Článek 4 a Článek 20 nařízení (EU) 2019/947; Příloha, Část A a Článek 5 odst. 1 nařízení (EU) 2019/947, Části 1 až 5 Přílohy nařízení (EU) 2019/945.

Je, jakožto rezidenta státu mimo EU, uznávána v EU má odborná způsobilost v „otevřené“ kategorii?

Vzhledem k tomu, že mezi agenturou EASA a dalšími zeměmi dosud není zavedeno žádné vzájemné uznávání, nebude v oblasti UAS školení nebo kvalifikace získané ve vaší zemi pobytu v EU přijato. Předtím, než budete moci se svým UA létat, budete muset absolvovat požadovaný výcvik. Mezitím mohou jiné státy vytvořit předpisy, které mohou být považovány Evropskou […]

Jsem rezidentem státu mimo EU, který při návštěvě Evropy plánuje létat se svým UA v „otevřené“ kategorii. Musím se registrovat?

Veškerý provoz UAS prováděný v členských státech EASA musí být v souladu s nařízením pro UAS bez ohledu na státní příslušnost provozovatele nebo dálkově řídícího pilota. Jako rezident státu mimo EU jste tedy povinen se zaregistrovat u příslušného národního leteckého úřadu první země EU, kde hodláte létat. V rámci registrace vám bude přiděleno „registrační číslo provozovatele UAS“, […]

« Previous Page Next Page »