Obsah Vaší žádosti bude z hlediska správnosti vyplněných údajů ověřen nejpozději do dvou dnů po vhození Vaší žádosti do schránky. Pokud v podané žádosti shledáme jakékoliv nedostatky, budeme Vás kontaktovat, a to buď telefonicky anebo na uvedenou kontaktní adresu, bude-li se jednat o závažnější nedostatky. Pokud se Vám neozveme, nemusíte mít obavy. Vaše žádost je v každém případě […]
Budova Úřadu pro civilní letectví je pro veřejnost otevřena ve standardních úředních hodinách ve dnech pondělí – pátek (bližší časy jsou uvedeny na následujícím odkazu: https://www.caa.gov.cz/kontakty/uredni-hodiny/). Pokud jste státními občany České republiky, svoji žádost můžete rovněž vhodit do schránky nacházející se před budovou Úřadu k tomu určenou (vpravo od hlavních dveří), a to kdykoliv.
Nařízení (ES) č. 261/2004, na jehož dodržování Úřad pro civilní letectví dohlíží, upravuje práva cestujících na vrácení pořizovací ceny letenky a náhradu škody za zrušení letu pouze v případě zrušení letu samotným leteckým dopravcem. Rozhodne-li se ovšem cestující, a to z jakéhokoliv důvodu, že na let nenastoupí, přestože je let standardně operován, nelze tomuto cestujícímu za daných […]
V případě zrušení letu doporučujeme obrátit se nejdříve na provozujícího leteckého dopravce, anebo na pojišťovnu, s níž máte pojištění sjednáno, a to způsobem, který vyplývá z přepravních podmínek leteckého dopravce nebo smlouvy uzavřené s pojišťovnou. Kontaktovat provozujícího leteckého dopravce nebo pojišťovnu lze nejčastěji prostřednictvím formuláře na internetových stránkách Vašeho smluvního partnera. Pokud Váš let prozatím zrušen nebyl, bude možnost […]
Přestože se můžete pokusit leteckého dopravce kontaktovat již nyní, doporučujeme Vám vyčkat do doby, než se Vám letecký dopravce ozve. V současné chvíli Vám bohužel dopravce není schopen garantovat, že Vámi zakoupený let skutečně proběhne, proto Vás prosíme o trpělivost při uplatňování jakýchkoliv nároků. Zákaznické linky leteckých dopravců jsou momentálně obtížně dostupné a komunikace mezi cestujícími […]
V případě, že došlo ke zrušení letu, který měl proběhnout v době vyhlášeného nouzového stavu v České republice, máte nárok na vrácení pořizovací ceny letenky. Zákaznické linky leteckých dopravců jsou momentálně obtížně dostupné a komunikace mezi cestujícími a leteckými dopravci neprobíhá optimálně. Doporučujeme Vám však vyčkat do doby alespoň částečné stabilizace celé situace a poté kontaktovat leteckého dopravce. […]
Ověřování teoretických znalostí a praktických dovedností pilotů a letových vlastností bezpilotních letadel Pro omezený kontakt s klientelou Úřadu byly minimálně do 28. března 2020 (ale termín bude pravděpodobně prodloužen) zrušeny dohodnuté termíny ověřování teoretických znalostí a praktických dovedností pilotů a letových vlastností bezpilotních letadel. Žadatelé jsou průběžně kontaktováni a na tuto skutečnost upozorňováni. Jakmile to situace […]
V souvislosti s uveřejněním Příkazu CAA-SL-01/2020 (Příkaz k zachování bezpečnosti a ochrany posádek letadel a cestujících v obchodní letecké dopravě v souvislosti se šířením onemocnění způsobeného virem Covid-19) zajistila sekce letová Úřadu pro civilní letectví ve spolupráci s Hygienickou stanicí hl. m. Prahy doporučený postup pro provádění dezinfekce letadla – průběžné (preventivní) a i závěrečná ohniskové (pro […]
Postup pro takový případ je specifikován v rámci výjimky vydané sekcí technickou. Potřebné informace naleznete na stránce: Výjimky ze standardních postupů letové způsobilosti
Ano. ÚCL na základě bezpečnostní instrukce EASA (No SD 2020-01) vydal ke dni 18. 3. 2020 příkaz CAA-SL-01/2020 – Příkaz k zachování bezpečnosti a ochrany posádek letadel a cestujících v obchodní letecké dopravě v souvislosti se šířením onemocnění způsobeného virem Covid-19. CAA-SL-01/2020 – Příkaz k zachování bezpečnosti a ochrany posádek letadel a cestujících v obchodní […]