Pro provoz v „otevřené“ kategorii není potřeba žádné předchozí oprávnění.
Ano, výcvik absolvovaný v jednom členském státě EASA bude uznáván ve všech ostatních členských státech.
V případě „otevřené“ kategorie provozu nebo standardních scénářů je za vydávání osvědčení odpovědný příslušný národní letecký úřad (v České republice Úřad pro civilní letectví). Osvědčení způsobilosti dálkově řídícího pilota je platné 5 let. K prodloužení platnosti osvědčení, rozumí se před vypršením platnosti, může dálkově řídící pilot absolvovat školení k udržení teoretických znalostí, pořádané příslušným národním leteckým úřadem […]
Ano, obecně musíte mít výcvik přiměřený kategorii UAS, které hodláte provozovat. Výcvik není vyžadován, pouze pokud budou využívána UA s označením třídy C0. V takovém případě musíte být obeznámeni pouze s pokyny výrobce. Všichni ostatní dálkově řídící piloti však musí absolvovat požadovaný výcvik. To znamená, že v „otevřené“ kategorii jsou všichni dálkově řídící piloti létající v podkategoriích A1, […]
V závislosti na štítku s označením třídy UA nebo hmotnosti (v případě soukromě zhotovených UA) mohou být UA provozována v různých podmínkách, jak je popsáno níže: UA nesoucí označení třídy C0 nebo soukromě zhotovená a vážící do 250 g mohou létat v podkategorii A1, což prakticky znamená téměř kdekoli, s výjimkou letů nad shromážděními osob nebo prostorů, které byly státem zakázány […]
Podkategorie je dána buď: Upozornění: s cílem usnadnit přechod na nový regulační rámec mohou UA bez štítků s označením tříd létat do 31. prosince 2023 podle požadavků definovaných v Článku 22 nařízení (EU) 2019/947 (další informace viz FAQ týkající se létání bez označení třídy). Podle výše uvedených informací použijte níže uvedenou tabulku, abyste určili podkategorii, ve […]
UAS je možné provozovat v „otevřené“ kategorii provozu, pokud UA: Regulatorní odkaz: Článek 4 a Článek 20 nařízení (EU) 2019/947; Část A Přílohy a Článek 5 odst. 1) nařízení (EU) 2019/947, Části 1 až 5 Přílohy nařízení (EU) 2019/945.
Pokud používáte UA o hmotnosti nad 20 kg, musíte mít vždy jako provozovatel UAS pojištění svého UA. Většina členských států EASA však požaduje pojištění odpovědnosti za škodu, i když provozujete UA o nižší hmotnosti. Je třeba věnovat pozornost národním předpisům daného státu. V České republice se provoz bezpilotního letadla pojí s povinností řádného pojištění odpovědnosti provozovatele za […]
Minimální věk pro dálkově řídící piloty UA v „otevřené“ a „specifické“ kategorii provozu je 16 let, ale informujte se u příslušného národního leteckého úřadu dané země, protože může uplatňovat nižší minimální věk. V České republice je minimální věk dálkově řídících pilotů 16 let. Jistou výjimkou může být provoz v rámci klubu/sdružení leteckých modelářů dle zavedených postupů, v budoucnu […]
Maximální výška letu je standardně 120 m od zemského povrchu. Je třeba zkontrolovat, zda příslušný národní letecký úřad nezřídil zeměpisnou zónu s nižší spodní hranicí v oblasti, kde budete létat. V České republice se k předletové přípravě provozu UAS, seznámení s uspořádáním vzdušného prostoru v daném místě a k identifikaci případných konfliktů s uvedením příslušných postupů využívá speciální webová aplikace Řízení letového […]