Provozovatel UASby měl vypracovat postupy přizpůsobé druhu provozu a s tím souvisejícím rizikům. Tudíž písemné postupy vypracovávat nemusí, pokud je provozovatel UAS zároveň dálkově řídící pilot, nebo pokud zaměstnává pouze jednoho dálkově řídícího pilota. V takovém případě může dálkově řídící pilot používat postupy stanovené příručkou výrobce. Pokud provozovatel UAS zaměstnává více než jednoho dálkově řídícího pilota, měl by […]
Své služby můžete provozovat, ať už komerční či nikoli, i v „otevřené“ kategorii provozu, pokud splňujete všechny požadavky definované pro „otevřenou“ kategorii provozu. Viz otázky týkající se podkategorie v „porozumění nařízením (EU) 2019/947 a 2019/945“. Regulatorní odkaz: Článek 4 nařízení (EU) 2019/947; Příloha, Část A a Článek 5 odst. 1) nařízení (EU) 2019/947.
Ano, soukromě zhotovená UA mohou být používána a, v závislosti na jejich hmotnosti, provozována v kategorii „otevřené“ nebo „specifické“. Vy, jako provozovatel UAS, musíte plnit všechny požadavky nařízení, a v „otevřené“ kategorii můžete létat pouze v podkategorii provozu: Regulatorní odkaz: UAS.OPEN.020 (5)(a) a UAS.OPEN.040 (4)(a) Části A Přílohy nařízení (EU) 2019/947.
Pokud provádíte provoz v „otevřené“ kategorii, není létání nad nezapojenými osobami povoleno, tudíž zde nesmí být žádní diváci. Viz také vysvětlení nezapojených osob v rámci „porozumění nařízením (EU) 2019/947 a 2019/945“.
Nařízení vám umožňuje létat s UA bez udržování přímého očního kontaktu s UA, pokud máte vedle sebe osobu, pozorovatele UA, udržující přímý oční kontakt s UA, sledující vzdušný prostor, aby bylo jisté, že neohrožujete další strany (např. letadla, stavby nebo osoby). Pozorovatelé UA musí být vedle vás, tak aby s vámi mohli okamžitě komunikovat v případě, že uvidí překážku, a […]
Běžně jsou závody UA organizovány kluby a sdruženími. V takových případech bude možné žádat o příslušné oprávnění k provozu u svých národních leteckých úřadů v souladu s Článkem 16 nařízení (EU) 2019/947, který se rovněž vztahuje na organizaci těchto akcí. Pokud místo toho chcete provádět závod, který není v rámci klubu nebo sdružení a je bez přítomnosti […]
Jakákoli osvědčení způsobilosti dálkově řídícího pilota vydaná národním leteckým úřadem budou platit maximálně do limitního termínu daného nařízením (EU) 2019/947, konkrétně do 1. ledna 2022, do kterého musí být vaše národní osvědčení převedena na nová, která plně odpovídají uvedenému nařízení. Platnost všech národních povolení, vydaných Úřadem pro civilní letectví, končí nejpozději k datu 1. ledna 2022. […]
Ano, od 31. prosince 2020 do 31. prosince 2023 můžete létat se svým UA bez štítku s označením třídy v „otevřené“ kategorii za následujících podmínek: I po 31. prosinci 2023 můžete nadále létat se svým UA bez štítků s označením třídy, nicméně pouze v rámci následujících podkategorií provozu, které musíte plně splňovat: Na UAS v podkategoriích A1 nebo […]
Jako dálkově řídící pilot musíte: Před letem: Během letu v „otevřené“ kategorii musíte: Regulatorní odkaz: UAS.OPEN.060 v Části A Přílohy nařízení (EU) 2019/947.
Jako provozovatel UAS létajícího v „otevřené“ kategorii provozu musíte: Regulatorní odkaz: UAS.OPEN.050 Přílohy a Článek 19 odst. 2) nařízení (EU) 2019/947.